Posted on: 26 kwietnia, 2020 Posted by: admin Comments: 0
pozycjonowanie stron

Dlaczego warto pozycjonować strony w Internecie?

Jeżeli masz swoją firmę to pewnie posiadasz także stronę internetową, na której znajdują się informacje o Twojej działalności. Strona www dzięki zoptymalizowaniu może stać się źródłem pozyskania nowych klientów. Pozycjonowanie stron jest tym, co otwiera Cię na taką możliwość, ponieważ zwiększa widoczność Twojej strony internetowej w przeglądarkach, a przez to internauci mają większe szanse na to, aby ją znaleźć. Co również ważne – osoby odwiedzające Twoją stronę są faktycznie zainteresowane Twoimi usługami.

Na czym polega pozycjonowanie stron www?

SEO (z ang. search engine optimization) to skrót związany z pojęciem pozycjonowania stron internetowych. Oznacza ono proces prowadzący do uzyskania przez daną stronę internetową wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu strony internetowej firmy zajmującej się sprzedażą książek po wpisaniu do wyszukiwarki internetowej np. hasła „powieści 2020”, na wysokiej pozycji wśród wyników wyszukiwania znajdzie się link do strony  wspomnianej firmy. W ten sposób osoby faktycznie zainteresowane zakupem powieści będą mogły trafić na stronę.

Dlaczego jeszcze pozycjonowanie strony www?

W obecnych czasach kiedy handel w Internecie rozwija się bardzo dynamicznie i kiedy potencjalni klienci często korzystają z wyszukiwarek optymalizacja stron internetowych jest ważnym punktem w strategii biznesowej. Należy także zwrócić uwagę na fakt, iż w wielu branżach mamy do czynienia  z dużą konkurencją, a usługi optymalizowania i pozycjonowania stron internetowych nie należą już obecnie do niszowych. W związku z tym możliwe jest, że konkurencja skorzystała z usług SEO freelancera i zdobywa klientów w ten sposób. Pozostawanie w tyle może być niebezpieczne dla biznesu.

Budowanie linków w pozycjonowaniu stron

Link building stanowi jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego. W linkowaniu ważna jest przede wszystkim jakość. Ilość linków ma drugorzędne znaczenie. Link building, czyli linkowanie możemy podzielić na wewnętrzne oraz zewnętrzne. To pierwsze jest kluczowe z punktu widzenia poruszania się po stronie internetowej, ponieważ umożliwia klientom na sprawne przemieszczanie się w zakresie danej strony www. Linkowanie zewnętrzne polega na umieszczaniu hiperłączy w przestrzeni Internetu do danej strony internetowej i sprawia, że osoby z zewnątrz mogą odwiedzić naszą witrynę. Przykładem takiego linkowania są powszechne w Internecie tematyczne artykuły sponsorowane, w których umieszczane są linki prowadzące do różnych sklepów i stron internetowych. Linkowanie zewnętrzne jest ważnym narzędziem marketingu internetowego, które umożliwia potencjalnym zainteresowanym dotarcie do naszej strony internetowej.

Audyt SEO, czyli test pozycjonowania

Jeżeli poleciłeś/-aś już komuś zadanie pozycjonowania strony internetowej lub zająłeś/-aś się tym osobiście to możesz sprawdzić czy zadanie to zostało dobrze wykonane. Audyt SEO umożliwia sprawdzenie czy dana strona internetowa została pozycjonowana w odpowiedni sposób. Polega on na analizie strony internetowej w oparciu o kryteria i czynniki, jakie są weryfikowane przez robota określonej wyszukiwarki internetowej. W trakcie trwania tego procesu badaniu podlegają nie tylko same treści, jakie zamieszczono na stronie internetowej, ale również jej kod źródłowy, struktura oraz linki zewnętrzne do niej prowadzące. Audyt SEO umożliwia weryfikację stopnia pozycjonowania strony www oraz pozwala na zdiagnozowanie ewentualnych problemów. Usługi tego typu są świadczone przez zarówno przez duże firmy informatyczne zajmujące się pozycjonowaniem, jak i przez indywidualnych specjalistów i freelancerów SEO.