Posted on: 8 maja, 2020 Posted by: mnika Comments: 0

Opinie ludzi na temat konkretnego produktu lub usługi mają naprawdę duży wpływ na to, co pomyślą o nim inni i czy z niego skorzystają. Zastanówmy się ile razy zastanawialiśmy się nad zakupem jakiegoś produktu, ale z niego zrezygnowaliśmy, gdyż ktoś powiedział nam, że go używał i wcale nie jest taki jak w opisie lub nie działa skutecznie. Z drugiej strony, jeśli ktoś zachwala nam określoną rzecz, nad której zakupem się zastanawiamy, prawdopodobnie w końcu ją kupimy. Zastanówmy się również nad tym ile razy szukaliśmy w Internecie opinii na temat jakiegoś produktu lub usługi, zanim go kupiliśmy. Tutaj przechodzimy do sedna, czyli do tego jak ważne jest pozycjonowanie strony za pomoc opinii. Jeśli chcemy skutecznie sprzedawać dany produkt lub usługę w większych ilościach, jest to właściwie jeden z niezastąpionych sposobów na odniesienie sukcesu. Oczywiście, istnieje wiele innych metod pozycjonowania, o których również nie należy zapominać, jednak opinie znalezione w Internecie na temat oferowanego przez nas produktu, często mają bardzo duży, jeśli nie największy wpływ na jego postrzeganie przez potencjalnych klientów. Warto więc poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z tą metodą i ze sposobem jej wykorzystania. Najpierw jednak zastanówmy się jak w ogóle możemy pozyskać takie opinie.

W jaki sposób zyskać opinie wpływające pozytywnie na pozycjonowanie stron internetowych?

Wystawianie opinii tak naprawdę jest jedną z łatwiejszych i nie wymagających dużego wysiłku metodą pozycjonowania strony www. Najprostszym sposobem na ich pozyskanie jest zwyczajna prośba do naszych klientów, żeby zostawili komentarz dotyczący oceny produktu na naszej stronie. Czasami potencjalni klienci nie są pewni, czy takie komentarze, umieszczone na stronie firmy, czy sklepu, nie są napisane przez samego właściciela witryny, dlatego w miarę możliwości dobrze jest poprosić klienta zamieszczającego opinię o możliwość użycia jego danych osobowych (imię i nazwisko), co znacznie zwiększa wiarygodność wystawionej opinii. Jeśli klient jest z nami od dłuższego czasu, możemy także zapytać, czy mógłby ocenić nasz produkt na innych stronach, które są specjalnie do tego przeznaczone. Im więcej takich opinii znajdzie się w Internecie, tym bardziej przyczyni się to do pozycjonowania strony naszej firmy, czy danego produktu. Dlatego warto zwracać się z prośbą o wystawienie opinii do każdego klienta, który skorzystał z usług naszej firmy, czy sklepu.

Fałszywe i sztuczne opinie – czy wpływają pozytywnie na pozycjonowanie stron?

Dosyć często spotykaną praktyką jest również umieszczanie fałszywych opinii na różnego rodzaju stronach porównujących, czy oceniających produkty. Czasami sprzedawcy sami zamieszczają takie komentarze, jednak najczęściej zlecają to innym osobom. W serwisach oferujących zlecenia możemy znaleźć naprawdę sporo takich ofert. Czy jednak tworzone w taki sposób, sztuczne opinie, są naprawdę skuteczne? Przede wszystkim, trzeba zaznaczyć, że jest to nieuczciwy sposób pozycjonowania strony, więc raczej się go odradza. Właśnie dlatego uczciwi przedsiębiorcy, chcący zachować dobre imię swojej marki, z reguły unikają tego rozwiązania. Ponadto, wiąże się ono z pewnym niebezpieczeństwem – komentarze pisane przez jedną osobę będą miały podobny styl i brzmienie, co często od razu rzuca się w oczy. Da się więc zauważyć, że są to opinie fałszywe, co może odbić się bardzo negatywnie na renomie danej marki czy firmy. W rzeczywistości naprawdę nietrudno jest odróżnić opinię prawdziwą od fałszywej, warto więc unikać tworzenia komentarzy na siłę, a raczej skupić się na tych, które będą pochodziły od rzeczywistych klientów.